Sonda

Twoja ulubiona marka?

Wyniki

Loading ... Loading ...
Motoryzacja
    Kto z nas wyobraża sobie dzisiejszy świat bez samochodów... Największe koncerny motoryzacyjne prześcigają się w udoskonaleniach aut z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Wszystko to za niebagatelne pieniądze i w przypadku tych najnowszych "zabawek" - nie na każdą kieszeń. Jednak wraz ze wzrostem konkurencji w dziedzinie motoryzacji rośnie również popyt na auta, a co za tym idzie z czasem także spadają ceny, ponieważ to co jest na czasie dzisiaj, jutro już może być wynalazkiem z przeszłości. Obecnie na rynku mamy do wyboru wiele różnych marek samochodów w różnych kategoriach. Każdy wybiera sam na co go stać, co mu się podoba i czym chce jeździć na co dzień. Jeśli chodzi o niezawodność i awaryjność tych nowych aut, powiedzmy produkowanych po roku 2000, to nie do końca można powiedzieć, że postęp technologiczny pozytywnie wpływa na wszystkie aspekty. Decyduje o tym właśnie fakt skupienia się na nowych rozwiązaniach, dążenie do coraz większej wielofunkcyjności auta, a to wszystko odbija się na tym co teoretycznie powinno być najważniejsza, czyli fakt, że auto powinno zawsze zawieźć kierowcę bezpiecznie do celu.
    Weźmy przykładowo takiego Mercedesa "beczkę", które do dziś poruszają się po naszych drogach. Auta te potrafią dokonać rzeczy niebywałych, a mianowicie przejechać ponad milion kilometrów i do tego wcale nie potrzebują być nafaszerowane elektroniką oraz innymi dodatkowymi systemami, kamerami, nawigacjami, itp. . Wystarczy, że posiadają solidny silnik i sukces gwarantowany. A czy ktoś z nas wyobraża sobie, że auto powiedzmy z 2005 rocznika, obładowane różnymi systemami, drogie w eksploatacji da radę wytrzymać jeszcze kilkadziesiąt lat? Trochę niestety trudno w to uwierzyć, ale to .. Teraz bardziej wszystko się skupia na tym, aby komputer myślał za człowieka. Nie pomyślał tylko nikt nad podstawową kwestią: jeśli elektronika zawiedzie (a nie ma rzeczy niezawodnych) to niestety bez ingerencji człowieka komputer się nie naprawi i nie zadziała. Nie neguję technologii i nowoczesności w dziedzinie motoryzacji, bo sam chętnie bym nabył "cacko", które świetnie się prowadzi i jest niezawodne. Życzyłbym sobie jednak, aby było jak najbardziej niezawodne, niedrogie i tanie w eksploatacji. I mam nadzieję, że stanie się to powszechne. Pamiętajmy więc przy wyborze auta, żeby zwracać uwagę na to co najważniejsze, a więc niezawodność, tanie części. A tak naprawdę i tak wszyscy wiemy, że kupno auta jest jak przyszłość - nieznana i nieodkryta. Życzę więc powodzenia i pozdrawiam wszystkich kierowców.

Rodzinny samochód ze sportowym charakterem.

Audi to taka marka, która potrafi znaleźć przysłowiowy złoty środek, który sprawia, że samochody wychodzące z jego fabryk charakteryzują się dużą uniwersalnością, której w obecnych czasach oczekuje wielu klientów. Przykładem takiego modelu jest RS4 Avant, który jest znakomitą kombinacją auta sportowego oraz auta przeznaczonego dla całej rodziny. Propozycja ta skierowana jest do wszystkich tych, którzy zdają sobie sprawę z tego, że czas zrezygnować z samochodu w stu procentach sportowego i przerzucić się nać bardziej stonowanego. Audi RS4 Avant powstało przy współpracy z Porsche, które jak wiadomo ma wielkie doświadczenie w produkcji samochodów sportowych. Model na początku lat dziewięćdziesiątych produkowany był w zakładach w Stuttgarcie. Produkcja trwała jedynie rok. Z taśm produkcyjnych wyszło wtedy nieco mniej niż trzy tysiące egzemplarzy.

Kolejną edycję rozpoczęto w latach 2000-2001. Wtedy Audi było napędzane jednostką bitturbo V6 o pojemności 2,7l. Ostatnia generacja miała miejsce stosunkowo niedawno, bo cztery lata temu. Wtedy to zamontowano w niej V8, które miało pojemność 4-2 litra. Niemiecki koncern postanowił nie porzucać pomysłu stworzenia kolejnej, trzecie generacji RS4 Avant. Celem konstruktorów nie było jednak zwiększanie możliwości silnika. Głównym celem, jaki stawiany był przed inżynierami było zrobienie wszystkiego by auto charakteryzowało się dobrymi parametrami oraz dawało gwarancję małego zużycia paliwa. Niestety mimo szumnych zapowiedzi nie udało się do końca zrealizować tego ostatniego zamierzenia. Najnowszy model do stu kilometrów rozpędza się w czasie nieco ponad czterech sekund. Osiąga prędkość maksymalną dwustu pięćdziesięciu kilometrów na godzinę. Koncern podaje, że po zdjęciu blokady kierowca jest w stanie nawet zbliżyć się do dwustu osiemdziesięciu kilometrów na godzinę. Jeżeli chodzi o wnętrze w dalszym ciągu charakteryzuje się ono sporą ergonomicznością. Wnętrze jest przestronne i każdy pasażer na pewno będzie dobrze się w nim czuł podczas nawet najdłuższych podróży.

Napisz komentarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.